Hei! Hva kan vi hjelpe deg med?

Her har vi samlet informasjon og vanlige spørsmål. Finner du ikke svar på dine spørsmål får du gjerne fylle ut skjemaet, så kontakter vi deg.

Åpningstider Kundeservice

Måndag- fredagar (ikke helligdager






    Brukerveiledning

    Hvis du vil vite alt om hvordan hjemmealarmen vår fungerer, kan du lese hele håndboken nedenfor. Vi har også laget en hurtigguide for deg som enkelt vil komme i gang med din nye hjemmealarm.

    Håndbok (PDF)

    Flyttemelding

    Skal du flytte? Registrer din nye alarmadresse her. Din alarm er bærbar, derfor kan du enkelt ta den med til ditt nye hjem/kontor uten installasjoner eller problemer.

    Spørsmål & svar

    Her har vi samlet våre vanligste spørsmål og svar.

    Må man ha valgt vektertjeneste for at Sensor Alarms boligalarm skal fungere?

    Du trenger ikke velge vektertjeneste for at boligalarmen skal fungere. SensorAppen har
    funksjonen "digitalt nabonettverk" hvor du enkelt kan legge til naboer og bekjente. Hvis innbrudds-, røyk- eller personalarm utløses, får alle registrerte parter alarmen. Nabonettverk har vist seg å være den mest effektive beskyttelsen mot både innbrudd og brann. Boligalarmen fungerer derfor i hele Norge.

    Må man ha en bredbåndstilkobling for at Sensor Alarms boligalarm skal fungere?

    Du trenger ikke ha bredbånd hjemme eller på hytta for at boligalarmen skal fungere. Sensor Alarms boligalarm kobles automatisk til den nye GSM-teknologien, og primært til Telias master. Hvis Telia ikke har god forbindelse blir enheten koblet til Tele2/Telenors master. Derfor fungerer boligalarmen overalt uten at kunden trenger å tenke på kompliserte WIFI-installasjoner

    Hva skjer ved alarm for innbrudd og brann?

    Lydsignal
    – Ved innbrudd sender alarmenheten ut et hørbart signal (105 desibel) for å skremme bort innbruddstyver. Hvis du har kjæledyr hjemme, kan du stille alarmen til lydløst signal, og alarmen går bare via telefonen din.

    Tekstmelding
    – En tekstmelding sendes til alle mobiltelefoner som er koblet til alarmen, med informasjon om hvilken alarm som har gått, og på hvilken adresse.

    Taleoppringing
    – En samtale med innspilt stemme opplyser om at en alarm er utløst. Detaljer om hvilken alarm og hvor det er finnes i appen og i den utsendte tekstmeldingen. Denne tjenesten kan redde liv ved brann, da ditt nettverket av naboer kan hjelpe deg raskt.

    Varsel i appen
    – All informasjon om hvilken alarm som har gått vises som et varsel i appen. Dersom det er din alarm eller hvis du har familiestatus i appen, har du muligheten til å sende vektere.

    Hva skjer ved alarm for strømavbrudd?

    Tekstmelding
    – En tekstmelding sendes til alle familiemedlemmer med mobiltelefoner som er koblet til alarmen, med informasjon om hvor strømmen har gått, og på hvilken adresse.

    Varsel i appen
    – All informasjon om hvilken alarm som har gått kommer som et varsel i appen for alle med familiestatus, i tillegg til de som er koblet til app-nettverket ditt.

    Hva skjer ved alarm om temperaturforskjell?

    Ved temperaturforskjell får du en varsel i appen. Den reagerer hvis innetemperaturen
    faller under eller går over den forhåndsinnstilte temperaturen. Det er smidig på vinteren for
    å sikre at vannrørene ikke fryser i hytta.

    Hva skjer når noen utløser personalarmen?

    Tekstmelding & varsel i appen
    – Når noen utløser personalarm, sendes en tekstmelding og et varsel i appen med personens navn, GPS-koordinator og posisjon på google maps til alle registrerte familiemedlemmer og naboer.

    Fri frakt

    Prøv gratis i 14 dager

    Evighetsgaranti

    Telefonsupport

    Loading...